lördag 27 februari 2010

Djuren ute i naturen

Vaknade tidigt och tittade ut i trädgården, ett rådjur låg jämte grannens bil och vilade. Jag matar de små liven eftersom de stackars djuren faktiskt inte kan rå för att att det varit svinkallt och massor av snö. Det är möjligt att jag ångrar mig till våren när de äter upp mina vårblommor men då är det bara att gilla läget.

Jag matar både småfåglarna och rådjuren denna vinter, det finns oroväckande lite småfåglar ute nu. Det brukar finnas en hel del dunbollar som som slåss vid mitt fågelbord en vanlig vinterdag. Nu har jag fyllt på med solrosfrö och en svärm med dunbollar kom flygande, sådant gör mig lycklig ...../A

4 kommentarer:

  1. Det kvittrar och håller på lite var stans i alla fall... får dåligt samvete för att jag inte betalt alls för underhållningen i år...
    Rådjuren kommer säkert att tacka genom att låta dina blommor växa ifred och mumsa i sig grannens. Hur grannen tackar vet jag inte:)

    SvaraRadera
  2. Du är snäll Du och det har väl Hasse nytta av åxå antar jag.

    SvaraRadera
  3. Grannarna är nog inte så nöjda är jag rädd ;)

    SvaraRadera
  4. Hasse är nöjd :-) fast han får inte fågelfrö ;)

    SvaraRadera