måndag 22 februari 2010

Att pendla!


Normalt är jag den pendlande typen, det är en stund av på- eller avkoppling. Men så lamslås Sverige av kyla och snö, katastrofen är ett faktum.

Under snökaosen åker jag ibland med Hasse fram och tillbaka till jobbet med bil. Hade jag åkt tåg som jag gör normalt hade jag inte kommit till jobbet överhuvudtaget idag, tåget var nämligen inställt.

Vi åkte kvart i sju imorses och det var ljust, snöfritt och vägbanan var helt OK men det tog ändå en och en halv timme. Ingen panik vi kom ju fram och det var vi nöjda med. Hasse hämtade mig vid halv sju ikväll vid jobbet, det snöade inte så jag ringde dottern och sa att vi kommer om en stund. Alldeles innan Nääs fabriker var det stopp, vi stod där i cirka en halvtimme och sedan kröp kön framåt. Vi mötte cirka 50 stycken långtradare som gick åt andra hållet men vi såg aldrig vad som hade hänt åt vårt håll, vår hemresa tog två timmar.

Summan på kardemumman är att det tar cirka tre och en halvtimme att pendla till och från jobbet. Av någon anledning så får jag en låt i skallen- det är då det stora vedmodet rullar in ....../A

3 kommentarer:

  1. Det är så när man inte jobbar på hemmaplan.

    SvaraRadera
  2. 25 minuter i rask promenadtakt
    och jag är på jobbet.

    SvaraRadera
  3. Ja, det hade jag förr också men sedan kom något snille på att lägga ner kontoret på hemorten.

    SvaraRadera