onsdag 24 februari 2010

Radio Gaga

Jag har alltid lyssnat på radio och då gärna kanaler utan reklam, så det har blivit P1, P3 och P4. Musik och mellansnack har malt omkring i min hjärna samtidigt som jag städar eller lagar mat, ett skönt bakgrundsljud helt enkelt.

Häromdagen satte jag på morgonradion på P3 och fick en fruktansvärd huvudvärk av tre ungdomars flamsande och skrikande i etern. Slog om till P1 och lyssnade på ett program som handlade om de äldres situation i samhället istället. Mycket intressant program och programledaren var inte en hormonstinn tonåring utan en kvinna i min egen ålder.

Det här har jag funderat över en hel del och jag har kommit fram till att även jag - en barnslig 45-åring börjar bli vuxen ;-). Varje sak har sin tid helt enkelt ...../A

1 kommentar:

  1. Túr att jag inte har de problemen. Lyssnar bara på P4.Gokväll.

    SvaraRadera