onsdag 7 april 2010

Vårlig konsument!

Idag gick jag på stan i solskenet och njöt av att värmen och våren så sakteliga tittar fram. Ett annat fenomen i dessa tider är att mäniskorna du möter på stan fullkomligt strålar. De har börjat att klä av sig vinterrockarna och det fullkomligt vimlar av glada vårjackor. En annan sak jag noterade var alla påsar de glada människorna bar. Är det så att vi blir lyckligare av att konsumera eller är det bara en illusion?

Visst är det härligt att unna sig prylar men för min del så gör jag som pappa rappade in i min ryggrad när jag var barn - sparar tills jag har råd. Jag vet att jag låter urtrist och det är jag antagligen. Jag är den enda person jag känner till som har kvar sitt sjuttiotals-kök eftersom jag ännu ej har sparat ihop till ett nytt. Å andra sidan har det blivit retro med mörkbruna luckor ;-)

Det enda jag köper utan behärskning är böcker och det tycker jag är en härlig last ...../A

1 kommentar: