söndag 16 maj 2010

Påtat i landet

Idag vaknade vi sent, åt frukost och åkte ut och handlade jord och växter. Sedan var det bara att påta i jorden och få ner fröer och plantera ut växter, Numera ser våra krukor exemplariska ut och det är så kul att värmen så smått börjar komma. I mina pallkragar har jag satt ruccola, plocksalat och blommor, nu ska bara sockerärtor, morötter och rädisor ner. I en av pallkragarna har jag örter, de har kommit bra i år men jag ska fundera ut vad jag ska fylla upp den med, något fattas i mitten ;-)

Potatisen har vi satt och idag åkte löken ner också, dessutom satte jag alla mina busk- och slingerkrasse som jag har vid altanen och uterummet. Tomatplantan står med rötterna i nya härlig jord och sedan var vi helt slut. Det blev en filmkväll med Avatar för fjärde gången. Nu är det dusch som gäller och tidigt i säng. ...../A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar