tisdag 18 maj 2010

Rökare!

Jag går upp i limningen av folk som röker och inte visar hänsyn. Vad de gör med sina lungor har jag inte ett skit med att göra men att så fort de går ut i luften och halar upp en cigg och spyr ut rök över ickerökare angår det mig. Jag mår fysiskt illa av att tvingas få denna äckliga rök i ansiktet, hur svårt är det att gå undan när man ska röka?

Inte nog med att rökaren utsätter sig själv för cancerrisk, den utsätter också samhället för stora kostnader när det gäller städning av alla äckliga fimpar och vårdavgifter. Som grädden på moset är de dåliga förebilder för våra ungdomar. Okej, jag har själv rökt och vet hur jäkla svårt det är att sluta, ibland händer det att jag röker när jag har ett vinglas i handen. Men å andra sidan blåser jag inte rök i ansiket på andra när jag går ur, tåget, vagnen, affären med mera. Lite hänsyn skulle vara kul!

Ännu en gnällblogg, får försöka vara lite positiv i näst ....../A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar