måndag 19 juli 2010

Att ta rätt beslut!

Ibland hamnar man i fullständig härdsmälta så att man måste ta snabba beslut. Det gjorde jag för cirka två veckor sedan. Då valde jag att bryta upp min förlovning, det borde ju inte vara ett enkelt beslut men så här efteråt känner jag bara lättnad.

För över ett år sedan gjorde jag ett mindre bra beslut och blev sambo alldeles för tidigt, vi kände inte varandra. Men jag tror att vi båda så gärna ville att det skulle hålla och jag tänkte "det är här och nu jag lever". Tyvärr var vi alldeles för olika, jag valde en bra man men han var inte bra för mig och jag var inte bra för honom. Det får vi stå ut med helt enkelt, det är en erfarenhet rikare även om det kostade smärta i hjärtat.

Idag hämtade hans son hans prylar och jag hade oroat mig för detta innan, det visade sig att det gick jättebra. Sonen är en mycket trevlig kille så vi löste det här tillsammans på ett bra sätt. Det kändes konstigt att exsambon inte hämtade sina egna prylar men jag kan inte göra så mycket över de beslut han fattar. Jag kan bara försöka att göra detta på ett så bra sätt som möjligt och ta mina egna beslut. Jag kan bara ändra mig själv, jag kan aldrig ändra någon annan!

Nu sitter jag här i ett tomt vardagsrum och ser fram emot att inreda det så fort som möjligt. Jag har redan köpt färg och ska börja måla ikväll hade jag tänkt. Livet går vidare helt enkelt, lite tryggare och mycket lugnare för både mig och honom ......./A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar