fredag 12 mars 2010

Att göra!

På mitt skrivbord ligger det ett block som jag uppdaterar under dagen, det är min ”Att göra lista”. Den är totalt nödvändig för att min något överbelastade hjärna inte ska haverera. Det mesta håller jag koll på men jag är en hängiven ”jag kan skjuta på det” människa och då är det bra att ha en lista att förlita sig på.

Hemma är det likadant, handlingslappen är en klassiker som mina barn har häcklat mig för många gånger. Jag skriver ner vad jag ska handla så fort någonting tar slut på lappen som hänger vid kylskåpet. När det är dags för att åka och handla glömmer jag den. För några år sedan så hade jag faktiskt lyckats få med mig lappen till affären och när jag läste på den stod det:
 mjölk
 bröd
 frukt
 grönsaker
 köttfärs
 tacos
 MAMMA, GLÖM INTE LAPPJÄVELN!!!
Det är tydligen så jag säger när jag frenetiskt river i väskan efter lappen ;-)

Egentligen är jag ganska ordningsam faktiskt och senast igår kväll så pratade vi om städning:
- Mamma vad är pedantisk frågar dottern?
- Det är när man till exempel städar och håller ordning till överdrift svarar jag.
- Aha, svarar sonen precis som du alltså!

Vi kan väll säga att vi har olika uppfattning om städning i min familj och jag är den som städar överhuvudtaget utan att någon tjatar i trekvart innan ;-) ....../A

2 kommentarer: