söndag 14 mars 2010

En tur till Ullared!

Idag satt vi vid frukosten och funderade vad vi skulle hitta på- Vi tar en tur till Ullared kläckte jag och så blev det. Hasse satte på GPS:en och så bar det iväg mot Borås, vi brukar åka mot Göteborg. Den närmsta vägen var inställd och det blev en resa som hette duga. Vi for genom Töllsjö-Bollebygd vidare till Mark och Hyssna- Vägen ringlade upp och ner och när vi for igenom Hyssna hamnade vi i en lokal snöstorm, jag skojar inte. Vägbanan var glashal och det snöade och haglade ordentligt.
 
Det tog en kvart ungefär så sprack det upp och blev fint igen men vi enades i ögonblicket att åka motorvägen hem. Rena aprilvädret kan man säga.

Två och en halv timme räckte mer än väl i Ullared denna söndag. Det var ganska så utplockat och vinterprylarna reades ut. Jag hittade inget roligt till barnen mer än hipsters till dottern och sockar till sonen. Vi gjorde faktiskt bara slut på 2 000 kronor och det är ganska ovanligt när det gäller mig. Jag vet precis vad jag vill ha och går min lilla runda i affären men idag så fanns det knappt inget kul när det gäller dukar och gardiner. 

Men det blev en hel del nyttigheter och roligt hade vi när kulorna rullade ...../A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar