onsdag 17 mars 2010

Gråare än grått...

Det är en grå trist dag idag men den har en fördel, det är plusgrader.
Plötsligt gör det ingenting att det duggar och är gråväder för snön smälter sakta men säkert bort.

Jag såg på nyheterna igår att blomstergrossisterna har vårblomster i mäng i sina växthus. Blommor som var tänkt att planteras i vårfina rabatter och krukor. Kommer människor köpa blommorna fast snön fortfarande ligger kvar i drivor runt om i vårt avlånga land? Det tror jag absolut att vi kommer att göra, det kommer åtminstone jag göra. Så snart mina krukor har tinat upp ur snödrivan ska de få ny jord och vackra blommor planterade. Fryser de så får jag göra om proceduren.

Vårblommor är som mumma för själen, jag köper ett stort fång tulpaner varje vecka och ställer på köksbordet. Att vakna på morgonen och mötas av ett helt fång tulpaner gör början på min dag gladare ...../A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar