onsdag 3 mars 2010

Den där ängeln......

Idag vid kvällsmaten pratade vi om Jesus, barnen ska ha prov i religion imorgon. Jag förhörde dem ur dotterns häfte och båda barnen svarade på mina frågor. Vi kom till frågan om vem som är Jesus föräldrar, båda barnen deltog aktivt:

- Det är Josef och Maria sa sonen.
- Nääää, sa dottern det är Gud som är pappan, genom den där ängeln.
- Aha , kristendomen kom alltså till genom en otrohet konstaterade sonen!!
Jag viskade tyst för mig själv - Det var som fan! :-)

Så här kan det gå till runt vårt köksbord ...../A

2 kommentarer:

  1. *hahaha* uuunderbar kommentar!!

    SvaraRadera
  2. Ibland undrar jag hur mycket jag påverkar med min inställning till den kristna tron. Jag är INTE konfirmerad men har vuxit upp i den svenska kyrkan.

    SvaraRadera