måndag 15 mars 2010

Trassel på nätet.....

Tänkte häromdagen på hur vi kommunicerar via nätet, för mig är det en självklarhet. Jag minns när vi köpte vårt hus 1995, samma år köpte vi vårt Telia-modem. Det var på den tiden som det lät didididDIDIdidiiii innan man var inkopplad i Internets glada värld med diskussionsforum och listor. Både jag och före detta maken satt gladeligen framför datorn och umgicks med våra nya vänner. Dyrt som sjutton var det eftersom man betalade för all uppkopplad tid och vi var två som slogs om den tiden.

Som nybliven tvillingförälder 1998 hittade jag till ett forum för tvillingföräldrar. Där träffade jag bland annat Cam som jag fortfarande har kontakt med fast numera via Facebook. Cam startade en lista som jag tog över som listowner under tre år, det är något jag ångrar idag. Det tog hårt på både äktenskapet och nerverna att fungera som administratör för diskussionslystna föräldrar som inte alltid var så ödmjuka. Jag var inte alls förberedd på hur en del människor beter sig med skydd av anonymiteten nätet ger. Jag hoppade av och har aldrig återvänt.

Nätet är ett fantastiskt verktyg att kommunicera och umgås med människor. Jag har träffat många fantastiska vänner som jag har kvar och har hittat en del gamla som jag annars hade tappat bort. Att blogga är fantastiskt roligt och det har jag gjort i många år nu, det spelar ingen roll om någon läser vad jag skriver eller kommenterar. Det som spelar någon roll är att jag har en ventil där jag ibland får feedback ....../A

2 kommentarer: