lördag 13 mars 2010

Vårpromenad!

Med tanke på att det var sex plusgraderoch solen värmde min kind när jag var ute  på en promenad så är vintern fortfarande närvarande. Stora berg av smutsiga isiga snöhögar ligger kvar plus att det är mycket vit gnistrande snö kvar på de begravda gräsmattorna.
På min promenad tänkte jag sätta mig på en bänk på vägen till Skogskyrkogården men det såg så vackert ut med den orörda snön så jag lät bli.
 Men väl framme vid min mammas grav pulsade jag upp där jag vet att hennes sten står. Jag satte den lilla krukan med påskliljan jag köpt på snön, det blir säkert en god kvällsmat för någon av skogens djur.
Jag vände mig om innan jag lämnade Skogskyrkogården och tänkte för mig själv att det är skillnad på hur mycket snö det är kvar i den lilla staden mot Göteborg ....../A

2 kommentarer:

  1. Det kommer att vara snöfritt tidigare hos mig det ser jag ju... Jösses:-)

    SvaraRadera
  2. Hur mycket snö som helst kvar :-(

    SvaraRadera